شرکت پارسیان لیزر

شرکت پارسیان لیزر

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

شرکت پارسیان لیزر
بازدید : 273

مجموعه سازی یکی دیگر از خدمات ما در مجموعه پارسیان لیزر است. مجموعه سازی شامل انواع فرآیند های ساخت است که به محصولات اجازه می‌دهد تا به صورت مقرون به صرفه مونتاژ شوند و به تولید انبوه برسند. این فرآیند در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد اما مطمئناً با دنیای خودرو بیشتر در ارتباط است. اما چگونه کار می‌کند؟ و از چه زمانی شروع شد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کارکرد بخش مجموعه سازی، خطوط مونتاژ، تاریخچه خط مونتاژ و چگونگی تعیین زمان کار این بخش، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

مجموعه سازی یک فرآیند تولید محور است که با تقسیم تولید محصول به مراحلی که در یک توالی از پیش تعریف شده انجام می‌شود، کار هر یک از واحد ها را به طور مشخص و معین تعریف می‌کند.

اگر به دنبال خدمات برش لیزری در ایران هستید، بدون شک پارسیان لیزر بهترین گزینه می باشد.

یکی از روش های مجموعه سازی راه اندازی خطوط مونتاژ است. خط مونتاژ مدرن در بسیاری از صنایع مختلف، افزایش تولید، کاهش هزینه ها و افزایش سود استفاده می‌شود.

خط مونتاژ یک فرآیند تولید است که روند کار را تقسیم می‌کند. این تولید کالای مورد نظر را به مراحلی تقسیم می‌کند که در یک توالی از پیش تعریف شده تکمیل می شوند. خطوط مونتاژ متداول ترین روش در تولید انبوه محصولات و مجموعه سازی صنایع است.

خطوط مونتاژ قادر به کاهش هزینه های نیروی کار هستند زیرا کارگران غیر ماهر به راحتی می‌توانند برای انجام کارهای خاص آموزش ببینند. شرکت ها به جای استخدام یک صنعتگر ماهر برای جمع آوری کامل مبلمان یا موتور وسیله نقلیه، می‌توانند یک کارگر را استخدام کنند تا فقط یک پایه یا پیچ و مهره را طبق الگو به ماشین اضافه کند.

خط مونتاژ نحوه تولید کالاها را به شدت تغییر داد. قبل از معرفی این روش، غالباً با یک کارگر تمام کارهای مربوط به ایجاد یک محصول – یا قسمت عمده ای از آن – را به تنهایی انجام می‎‌داد. اما راه اندازی خطوط مونتاژ سبب شد تا کارگران (یا ماشین آلات) وظیفه مشخصی را بر روی محصول انجام دهند که در امتداد خط تولید ادامه می‌یابد تا اینکه هر بخش یک سری از کارهایی که به عهده شان گذاشته شده است را انجام دهد. این کار با به حداکثر رساندن نیرویی که کارگر می تواند نسبت به هزینه کار تولید کند، کارایی را افزایش می‌دهد.

خطوط مونتاژ بسته به اینکه چه کسی از آن ها استفاده می‌کند و برای چه منظور طراحی شده است، عملکردی متفاوت دارد. آن ها معمولاً متناسب با محصولاتی هستند که تولید می‌شوند. اما دسته ها به طور کلی به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  1. خودکار

به جای افراد، این خطوط مونتاژ عمدتا با کمک ماشین کار می‌کنند. اکثر خطوط مونتاژ خودکار هستند.

  1. کلاسیک

خطوط مونتاژ کلاسیک از یک سری مراحل و افراد مختلف برای تولید یک محصول، مانند اتومبیل استفاده می‌کند.

  1. متناوب

این نوع خط مونتاژ محصولات مشابه اما یکسانی تولید نمی‌کند. به عنوان مثال، صنعت مبلمان ممکن است از خط مونتاژ متناوب برای تولید قطعاتی که دارای انواع مختلف رویه کوبی هستند استفاده کند.

  1. ناب

مشابه خط اتوماتیک، این خط شامل استفاده از یک تیم کارگری است تا یک یا دو نفر.

چه موقع از خط مونتاژ استفاده کنید؟

تعیین اینکه تکالیف منفرد چه زمانی باید انجام شوند و اینکه چه کسی آن ها را تکمیل خواهد کرد، گام اساسی در ایجاد یک خط مونتاژ موثر است. محصولات پیچیده مانند اتومبیل ها، باید به قطعاتی تقسیم شوند که ماشین ها و کارگران بتوانند به سرعت آن ها را مونتاژ کنند.

شرکت ها برای تعیین محصول و طراحی آن، برای تعیین ترتیب مونتاژ و همچنین تعیین مسائلی که می‌توانند روی هر کیفیت کار تأثیر بگذارند، از طرحی برای مونتاژ استفاده می‎‌کنند. هر کار به صورت دستی، رباتیک یا اتوماتیک دسته بندی می‌شود و سپس به بخش های جداگانه که در امر تولید سهیم هستند، اختصاص می‌یابد.

شرکت ها همچنین می‌توانند با در نظر گرفتن روش های مونتاژ و مجموعه سازی قطعات، مهندسی همزمان را طراحی کنند. این به شرکت اجازه می‌دهد تا تولید جدیدی را که با توجه به تولید انبوه طراحی شده است، با تعیین وظایف، ترتیب کار و طرح خط مونتاژ از قبل تعیین شده، آغاز کنند. این می‌تواند به طور قابل توجهی زمان رسیدن بین انتشار اولیه طراحی محصول و عرضه نهایی محصول را کاهش دهد.

مجموعه سازی چگونه بر صنایع تأثیر گذاشت؟

خط مونتاژ در بسیاری از سطوح مختلف تأثیر زیادی بر جامعه صنعتی داشت. این کار باعث افزایش تولید شد که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت ها می گردید. این موضوع تأثیرات اساسی در آن ها داشته و منجر به سود بیشتر می‌شود. و از آنجا که نسخه های اولیه خط مونتاژ به کارگران اجازه می‌داد در محل خود باقی بمانند، دیگر برای تکمیل تولید نیازی به جابجایی یا حمل وسایل سنگین از یک مکان به مکان دیگر نبودند. اما خط مونتاژ نیاز به نیروی ماهر را برطرف کرده است زیرا نسخه های مدرن معمولاً به افرادی که مهارت کمتری دارند یا اصلاً نیروی کار ندارند نیاز دارند.



نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 10 خرداد 1400 ساعت : 18:13
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید